Διακοπή συμβολαίου POS: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε
Το 2024 αποτελεί μία χρονιά σταθμό για τις πληρωμές με κάρτα στην Ελλάδα καθώς η χρήση ενός τερματικού POS για πληρωμές αποτελεί πλέον μέρος της νομοθεσίας και κατά συνέπεια οι περισσότερες επιχειρήσεις θα πρέπει υποχρεωτικά να κατέχουν τουλάχιστον ένα τερματικό.
Παρόλα αυτά, πολλές επιχειρήσεις στη βιασύνη να συμβαδίσουν με την ισχύουσα νομοθεσία, γράφτηκαν με τον πρώτο πάροχο που μπορούσαν χωρίς να κοιτάξουν τις μικρές λεπτομέρειες όπως χρεώσεις, εξοπλισμός, εξυπηρέτηση αλλά και τη διάρκεια συμβολαίου.
Με το κόστος λειτουργίας μιας επιχείρησης να αυξάνεται συνεχώς, είναι λογικό να περιορίσετε τα έξοδα και να εξοικονομήσετε ό,τι μπορείτε – και αν οι τρέχουσες χρεώσεις των POS βάφουν τα βιβλία σας κόκκινα, είναι λογικό να θέλετε να διακόψετε το συμβόλαιό σας.
Αυτό μπορεί να είναι αρκετά δύσκολο, καθώς οι πάροχοι τερματικών POS συνήθως έχουν χρεώσεις για πρόωρη λήξη και απότομες καταγγελίες συμβολαίου για να σας εμποδίσουν να φύγετε. Ωστόσο, κατά την έρευνά μας για τα καλύτερα τερματικά POS για μικρές επιχειρήσεις, έχουμε εξετάσει λεπτομερώς τους παράγοντες σε περίπτωση διακοπής συμβολαίου και τα ευρήματά μας μπορούν σίγουρα να σας βοηθήσουν.
Σε αυτό το άρθρο, θα καλύψουμε τις επιλογές σας όσον αφορά τη λήξη ενός συμβολαίου POS. Επομένως, αν βρίσκεστε σε μια συμφωνία που δεν εξυπηρετεί πλέον τις ανάγκες σας ή αν είστε στην διαδικασία αναζήτησης για μια καλύτερη προσφορά, δείτε τον οδηγό μας βήμα προς βήμα παρακάτω.
Γιατί να διακόψετε το συμβόλαιο POS σας με τον πάροχο πληρωμών σας;
Η λήξη του συμβολαίου σας με τον πάροχο του POS σας, σάς επιτρέπει να βρείτε έναν άλλο πάροχο που να εξυπηρετεί καλύτερα τις ανάγκες σας ή να επιλέξετε μια επιλογή χωρίς σύμβαση, όπως αυτή που προσφέρουν οι πάροχοι τερματικών POS στο κινητό. Το πρώτο σας επιτρέπει να διαπραγματευτείτε χαμηλότερες χρεώσεις συναλλαγής, επιτρέποντάς σας να εξοικονομήσετε από τις προμήθειες, ενώ το δεύτερο θα σας προσφέρει την ευελιξία και την ασφάλεια ότι θα χρεώνεστε μόνο όταν κάνετε μια πώληση (αλλά βέβαια πιο ακριβά).
Πριν ακολουθήσετε αυτήν την πορεία, αξίζει να σημειωθεί ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει βελτιώσει τη θέση των μικρών επιχειρήσεων απέναντι στους παρόχους πληρωμών. Σύμφωνα με την οδηγία, οι πάροχοι πρέπει:
- Να δίνουν λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με τις χρεώσεις τους
- Να παρέχουν ένα αρχικό εργαλείο online προσφοράς ώστε οι επιχειρήσεις να ενημερώνονται για τις χρεώσεις τους πριν την εγγραφή τους
- Να προειδοποιούν τους πελάτες ότι θα μπορούσαν να πάρουν καλύτερες προσφορές κάνοντας αγορές αναζήτησης και διαπραγμάτευσης κατά τη λήξη του συμβολαίου τους
- Να περιορίζουν τα συμβόλαια των τερματικών POS τους σε 18 μήνες το περισσότερο.
Αυτά τα μέτρα είναι μεγάλες προόδους διότι αντιμετωπίζουν τη μεγάλη δυσκολία εύρεσης ακριβών πληροφοριών για το κόστος και προμήθειες των τερματικών POS. Ωστόσο, αν εξακολουθείτε να έχετε τους λόγους σας να αλλάξετε πάροχο, μην ανησυχείτε – απλώς συνεχίστε να διαβάζετε.
Πώς να διακόψετε ένα συμβόλαιο POS
Σε αυτό το σημείο, μπορεί να θέλετε να εξοικονομήσετε χρήματα σε προμήθειες ή να πάρετε ένα πιο σύγχρονο POS με περισσότερα χαρακτηριστικά όπως για παράδειγμα σύνδεση με ένα σύστημα ασύρματης παραγγελιοληψίας ή εντατικής λιανικής. Σε κάθε περίπτωση, αν σκέφτεστε ήδη να λήξετε το συμβόλαιο POS σας και θέλετε να μάθετε ποιες είναι οι επιλογές σας, σας έχουμε καλυμμένους.
Διαπραγματευτείτε με τον πάροχο σας
Αν επιθυμείτε να διακόψετε το συμβόλαιό σας επειδή οι χρεώσεις σας είναι υψηλές, το πρώτο σας βήμα είναι να επικοινωνήσετε με τον πάροχό σας και να διαπραγματευτείτε μια καλύτερη συμφωνία. Οι πάροχοι συμβολαίων είναι συνήθως πολύ ευέλικτοι με τις χρεώσεις τους και θα μπορούσαν να συμφωνήσουν να πάρουν ένα μικρότερο ποσοστό από τις πληρωμές σας για να σας κρατήσουν ως πελάτη.
Επειδή το μοντέλο επιχείρησής τους ήδη απορρίπτει τις χρεώσεις λογαριασμού (και τα συμβόλαια), οι πάροχοι τερματικών POS για κινητά είναι πιο αυστηροί όσον αφορά τη διαπραγμάτευση των χρεώσεων, διατηρώντας αυτό για τους πελάτες με μεγαλύτερα έσοδα και τζίρο. Για παράδειγμα, η VIVA ξεκινάει συνήθως να διαπραγματεύεται πιο εξατομικευμένες χρεώσεις σε εταιρείες με πάνω από 100Κ σε ετήσιες πωλήσεις. Παρόλα αυτά, συνιστούμε πάντα να επικοινωνείτε με τον πάροχό πληρωμών σας για να δείτε αν θα είναι πρόθυμος να μειώσει τις χρεώσεις σας για να σας κρατήσει ως πελάτη.
Αλλάξτε πάροχο
Αν οι διαπραγματεύσεις δεν ήταν επιτυχείς, είναι καιρός για αλλαγή. Να είστε προσεκτικοί, όμως: οι περισσότεροι πάροχοι συμβολαίων επιβάλλουν χρεώσεις για πρόωρο τερματισμό του συμβολαίου – και αυτές μπορεί να είναι αρκετά υψηλές. Αυτό συνήθως σημαίνει ότι θα πρέπει να πληρώσετε το υπόλοιπο ποσό που θα είχατε πληρώσει στον πάροχο μέχρι το τέλος του συμβολαίου σας. Ωστόσο, αυτό θα είναι μια φορά και χωρίς να επωφελείστε από την υπηρεσία με κανέναν τρόπο.
Για να αποφύγετε αυτήν την κατάσταση, πλησιάστε δυνητικούς νέους παρόχους και ρωτήστε αν θα ήταν διατεθειμένοι να σας αποζημιώσουν για το υπάρχον συμβόλαιο σας αν αποφασίσετε να μεταβείτε σε αυτούς. Είναι μια συνήθης πρακτική σε αυτήν την αγορά, αλλά σπάνια διαφημίζεται, οπότε πρέπει να διαπραγματευτείτε και να συμφωνήσετε. Σε αυτό το πλαίσιο, η προθυμία ενός παρόχου να το κάνει μπορεί να είναι καθοριστική παράμετρος όταν κάνετε αναζήτηση για το επόμενο συμβόλαιο POS σας.
Διατηρήστε όλες τις γραπτές συνομιλίες, αλληλογραφίες και λογαριασμούς
Σε περίπτωση που προκύψει διαφωνία με τον πάροχο σας για το ποιος οφείλει τι, είναι σημαντικό να διατηρείτε όλη την αλληλογραφία και τις συμφωνίες σας καταγεγραμμένες. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει email, γραπτές συμφωνίες ή ακόμη και ηχογραφήσεις τηλεφωνικών κλήσεων. Η υπεύθυνη αρχειοθέτηση της αλληλογραφίας και λογαριασμών σας μπορεί να φανεί χρήσιμη αν χρειαστεί να πάτε σε έναν διαμεσολαβητή ή ένα δικαστήριο για να επιλύσετε τις διαφορές σας.
Ελέγξτε όλους τους όρους και τις προϋποθέσεις
Σε αυτό το σημείο, θα πρέπει να εξοπλιστείτε με κάθε πληροφορία που μπορεί να σας βοηθήσει να πλοηγηθείτε σε αυτήν τη διαδικασία. Για να το κάνετε αυτό, ελέγξτε το τρέχον συμβόλαιό σας και εξετάστε το με μεγάλη προσοχή.
Ελέγξτε όλους τους όρους και τις προϋποθέσεις, παραμένοντας προσεκτικοί για κρυμμένες χρεώσεις, καθώς και οποιαδήποτε αναφορά σε αυτόματες ανανεώσεις. Αυτό το τελευταίο είναι πολύ σημαντικό αν δεν θέλετε να βρεθείτε σε ένα νέο συμβόλαιο επειδή χάσατε μια προθεσμία καταγγελίας της σύμβασης.
Αγοράστε ένα φθηνότερο τερματικό POS
Ένας άλλος τρόπος να αποφύγετε τα υψηλά τέλη συναλλαγών αν δεν μπορείτε να αφήσετε το συμβόλαιό σας είναι να αγοράσετε έναν φθηνό POS χωρίς συμβόλαιο με χαμηλότερα τέλη συναλλαγών για να χρησιμοποιήσετε μέχρι το τέλος του τρέχοντος συμβολαίου σας. Παραδείγματος χάριν, η Viva και η Mypos προσφέρουν αναγνώστες που κοστίζουν από 39€ + ΦΠΑ ενώ χρεώνουν 1.69% + 0.05€ ανά συναλλαγή. Δεν είναι οι φθηνότεροι, αλλά η επένδυσή σας σε αυτούς μπορεί να αντισταθμιστεί από την εξοικονόμηση σε τέλη.
Πληρώστε τα τέλη πρόωρης λήξης
Τέλος, ενδεχομένως να πιστεύετε ότι είναι καλύτερο να λήξετε το συμβόλαιό σας, ανεξάρτητα από τα τέλη πρόωρης λήξης. Αν ναι, τότε προχωρήστε: ανάλογα με τη συμφωνία που θα κάνετε, πιθανότατα θα μπορέσετε να αντισταθμίσετε αυτή τη δαπάνη με εξοικονόμηση προμήθειας στο μέλλον. Ωστόσο, ετοιμαστείτε να πληρώσετε ακριβά: θα μπορούσατε να πληρώσετε οτιδήποτε από 100€ έως ένα εξωφρενικό ποσό.
Το κόστος της διακοπής σας θα εξαρτηθεί από τα μηνιαία τέλη σας, πόσο χρόνο έχετε ακόμα στο συμβόλαιό σας και εάν ο πάροχός σας χρεώνει χρεώσεις διαχείρισης. Με αυτό υπόψη, βεβαιωθείτε ότι έχετε όλες αυτές τις πληροφορίες στη διάθεσή σας, υπολογίστε ακριβώς πόσα χρήματα θα χρειαστεί να πληρώσετε και προχωρήστε σε αυτήν την κατεύθυνση μόνο εάν μπορείτε να το κάνετε.
Πόσο κοστίζουν τα τέλη πρόωρης λήξης;
Τα τέλη πρόωρης λήξης είναι ένας τρόπος για τους παρόχους να αντισταθμίσουν το κόστος της αγοράς του POS που νοικιάζετε. Για να βγείτε από το συμβόλαιό σας, συνήθως θα σας ζητηθεί μια πληρωμή, που περιλαμβάνει χρεώσεις ενοικίασης, χρεώσεις διαχείρισης και χρεώσεις μη χρήσης, όπως αυτές αναγράφονται στο συμβόλαιό σας.
Όσο νωρίτερα βγείτε, τόσο υψηλότερη θα είναι και η χρέωση. Αν αποφασίσετε να τερματίσετε ένα συμβόλαιο διάρκειας ενός έτους μετά από πέντε μήνες, θα έχετε έξι μήνες ακόμα μετά την περίοδο καταγγελίας σύμβασης των 30 ημερών. Σε αυτό το σενάριο, αν η μηνιαία χρέωση του λογαριασμού σας είναι 25€, αυτό σημαίνει ότι θα πληρώσετε 150€ για να τερματίσετε αυτό το συμβόλαιο. Αν ο πάροχός σας χρεώνει μια χρέωση διαχείρισης 50€ επιπλέον, το συνολικό ποσό θα είναι 200€.
Πώς μπορώ να αποφύγω τα τέλη πρόωρης διακοπής συμβολαίου POS;
Όσον αφορά την αποφυγή των τελών πρόωρης λήξης, η γνώση των λεπτομερειών του συμβολαίου σας είναι το καλύτερο όπλο σας. Γνωρίστε τη διάρκεια της περιόδου καταγγελίας καθώς και τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσετε για να ενημερώσετε τον πάροχό σας για την πρόθεσή σας να τερματίσετε το συμβόλαιό σας. Μια άλλη χρήσιμη πληροφορία που πρέπει να αποκτήσετε είναι εάν υπογράψατε ένα συμβόλαιο με αυτόματη ανανέωση ή όχι. Με αυτήν τη γνώση, έχετε μεγαλύτερες πιθανότητες να δράσετε τη σωστή στιγμή και να αποφύγετε να δεσμευτείτε σε ένα νέο συμβόλαιο το οποίο δεν σας ενδιαφέρει και για το οποίο θα πρέπει να πληρώσετε ένα μεγάλο ποσό για να βγείτε.
Εναλλακτικά, μπορείτε να διαπραγματευτείτε μια γρήγορη αγορά με έναν άλλο πάροχο. Με αυτόν τον τρόπο, εκτός από την αποφυγή τελών πρόωρης λήξης, ήδη υπογράφετε για ένα νέο service, που σημαίνει ότι πρέπει να μπορείτε να συνεχίσετε να λαμβάνετε πληρωμές κατά τη διάρκεια της μετάβασης.
Συμβόλαια POS: πράγματα που πρέπει να προσέχετε
Αν εισέρχεστε σε ένα νέο συμβόλαιο επειδή το προηγούμενο σας πήρε ένα μεγάλο μέρος των κερδών σας, αξίζει να ξέρετε ακριβώς τι σας περιμένει για να αποφύγετε οποιεσδήποτε δυσάρεστες εκπλήξεις. Ενώ τα συμβόλαια είναι μακροσκελή και γεμάτα όρους, η ανάγνωση των όρων και των προϋποθέσεων σας μπορεί να σας σώσει από πολλά προβλήματα στο μέλλον.
Είμαστε βέβαιοι ότι θα λαμβάνετε υπόψη σας τα μηνιαία τέλη και τα τέλη συναλλαγών, αλλά σας συνιστούμε επίσης να προσέχετε τα εξής:
Όροι και προϋποθέσεις
Η σχέση σας με το νέο σας πάροχο θα περιστρέφεται γύρω από αυτούς, οπότε διαβάστε τους προσεκτικά πριν υπογράψετε. Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος να μάθετε τι μπορείτε να αναμένετε από τον πάροχό σας και τι θα αναμένει από εσάς αντίστοιχα.
Τέλη πρόωρης λήξης
Ρωτήστε για τα τέλη πρόωρης λήξης, ώστε να ξέρετε πόσο μεγάλη χρέωση θα έχετε αν αποφασίσετε να τερματίσετε αυτό το νέο συμβόλαιο στη μέση της διάρκειας για παράδειγμα.
Ελάχιστη διάρκεια σύμβασης
Ορισμένοι πάροχοι δεν θα σας επιτρέψουν να τερματίσετε το συμβόλαιό σας μέσα στους πρώτους μήνες από την υπογραφή του. Είναι καλύτερο να ξέρετε πόσο καιρό διαρκεί αυτή η περίοδος.
“Κρυμμένα” τέλη
Ζητήστε έναν πλήρη κατάλογο με τα τέλη που είστε υποχρεωμένοι να πληρώσετε ώστε να μην έχετε εκπλαγεί από “κρυμμένα” τέλη.
Περίοδος καταγγελίας σύμβασης
Υποθέτοντας ότι μπορεί να θέλετε να βγείτε και από ένα πιθανό νέο συμβόλαιο, μάθετε πόσο καιρό είναι η περίοδος προειδοποίησης και εάν η ανανέωσή της είναι αυτόματη. Η ιδέα είναι να εξασφαλίσετε ότι γνωρίζετε πότε να ενεργήσετε για την έξοδό σας, εξασφαλίζοντας ότι δεν είστε ήδη δεσμευμένοι σε ένα νέο συμβόλαιο μετά από μια αυτόματη πιθανή ανανέωση.
Ολοκληρώνοντας…
Όπως και να το κάνετε, πρέπει να καταγράφετε την επικοινωνία με τον πάροχό σας. Αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να επιτύχετε καλύτερες συμφωνίες ή να προστατεύσετε τα δικαιώματά σας σε περίπτωση διαφωνίας.
Αν και η λήξη ενός συμβολαίου μπορεί να φανεί δύσκολη, αξίζει να τονιστεί ότι οι περισσότεροι πάροχοι τερματικών POS θα ήθελαν να κρατήσουν τους πελάτες τους ευχαριστημένους. Με αυτό κατά νου, είναι πολύ πιθανόν να μπορέσετε να διαπραγματευτείτε καλύτερες συμφωνίες ή να βρείτε μια ικανοποιητική λύση στο πρόβλημά σας.
Σε κάθε περίπτωση, το Savy.gr μπορεί να σας βοηθήσει να λάβετε τις καλύτερες προσφορές ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ σε 1 μόνο λεπτό. Απλά συμπληρώστε τη φόρμα μας και η ομάδα μας θα σας συνδέσει με τους αξιόπιστους παρόχους μας ώστε να λάβετε τις καλύτερες δυνατές προσφορές για την επιχείρησή σας.